En blogg om min familj och mina hundar

onsdag 16 november 2011

Mina tankar och mål med min uppfödning

Det är med tanke på allt de som Jolt givit mig och lärt mig,
 som jag vill vara uppfödare av medicin hundar som Jolt.

Hundar som med sin blotta närvaro förgyller tillvaron för sina familjer.

Schapendoes är en ypperlig ras för detta ändamål,
 en arbetsvillig sällskapshund med läkande egenskaper på psyket.
Detta ska jag åstakomma genom att använda mentalt stabila, friska, kärleksfulla och nyfikna hundar i min avel. 
Den kombination som jag ska satsa på i vår är i mitt tycke just en sådan kombo.
Jolt och BoBBo borde kunna ge avkomma som kan uppfylla mina förhoppningar.
Jag tror inte på att man ska låsa sig vid de som presterar mest och flest titlar utan att tänka mer på att hunden är i harmoni med sig själv och omgivningen.

1 kommentar:

  1. Trevlig blogg du skapat Pia :) Spännande med uppfödning. Håller med dej helt att hunden förgyller vardagen för väldigt många människor, inklusive oss.
    Lycka till Rose-Marie

    SvaraRadera