En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 25 februari 2010

Så var de den tiden i månaden igen

Den tiden i månaden då vi upptäcker hur fattiga vi igentligen är.
Vi reagerar väldigt olika på det hela Kalle blir förbannad på mig för att han inte får mycket kvar av sin A-kassa.
Jag är mer medveten om att budgeten inte håller om man har en el räkning på 4800 och en telefon räkning på 1800 sedan är de vanliga lån, försäkringar, tv mm. om man då har en budget på 11000kr, då fattar väl vem som helst att jag inte kan sänka hans del av betalnings bördan.
Jag lägger till det som fattas så länge jag har men det efter att han lagt sin del inte innan.

Nu har vi en bil som ska repareras sedan så kommer trafikskatten framgent vi har 4000kr som är avsatt till bilen de kommer antagligen inte att räcka.

Jag har ingen aning om vad jag får ut denna månaden det beror på om sjukintyget hann komma fram i tid.

Tur att jag hade en del undanlagt från försäkringspengar jag fick för stroken, men jag vet inte om jag tycker att dessa pengar ska gå enbart till att få företaget familjen att gå runt.

Jag tänker framför allt inte subventionera Kalles spel eller hans cigg och snus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar