En blogg om min familj och mina hundar

måndag 1 februari 2010

Ljuger och förvränger sanningar det gör jag det

Med sådana barn behöver man inga arbetskamrater att gräla med.

Johan flippade fullständigt på mig angående om jag hade lämnat in hans lämplighetsintyg till körkort till skolan eller ej. Varför skulle jag ha gjort det?
Jag var på skolan om att det var orimligt att bara få två månader på sig att skaffa lämp och fick dispans för Johans del pga att han var tvungen att både ha läkares intyg (3månaders väntetid)och göra ett test ner i v:a Frölunda (2månaders väntetid plus 1månads leveranstid hem på det intyget)innan han fick något det tog åtminstone ett halvt år.

Han ska köra sin första lektion imorgon men har lämpet hos pappa.
Ja ja vi får se hur det går han har visat det i skolan kanske tog de en kopia då inte vet jag.

Men kontentan blev att jag fick veta att jag alltid ljuger eller åtminstone förvränger sanningen när jag pratar med Johan, enligt Johan.

Grymt underbara Erik lämnade datorn och kom för att medla mellan mig och Johan, det gör han jämnt när vi ryker ihop, jag och Johan. Erik medlar och tolkar och översätter så att vi förstår varandra.

Guld unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar