En blogg om min familj och mina hundar

söndag 29 november 2009

På visit och torget

Ikväll gick jag och Jolt på Visit hos Ala.
Det var riktigt trevligt och skönt att gå till henne och bara va.
Jag satt i köket och språka med Rosa och Thomas dotter, Jag och Rosa roade oss med att styra alla hundarna som var där fem allt som allt, sitt ligg stanna kom mm. De var inga riktigt vilda hundlekar trots att de var så många och att de inte träffat Jolt på några dagar.
Men som vanligt nu för tiden blir jag trött fort. Så efter ett tag var det bäst för mig att gå hem, jag har lovat att ta det lugnt och det försöker jag verkligen hålla.


Tidigare idag så var vi på torget jag Kalle och Jolt, Kalle handlade lite på supermarket och jag gick med Jolt på torget det var ju skyltsöndag idag och jippo med dans och grejer.
Det var enheldel som kom fram och uttryckte sin glädje över att se mig på benen igen.
Väldigt roligt och förvirrande men jag blev glad och tacksam.
Bland andra så träffade jag min underbara arbetskamrat Robert och Per som jobbat en sommar på B-gårn och är gammal kompis till Robert han bor i Göteborg nu.
Att träffa Robert kändes jätte fint han är en riktigt bra vän, Kalle och Jag har bestämt att han ska komma till oss någon dag nästa vecka och äta lunch.
Han behöver komma från B-gårn och få andas lite.

Jag känner mig riktigt snäll idag Eriks kompis Johan har köpt en dator idag men han hade ingen skärm och mus till den så han fick en skärm och en mus av mig.
Johan är en mysig kille som bor i B-gårn så jag känner honom och hans pappa lite grand från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar