En blogg om min familj och mina hundar

lördag 24 juli 2010

Apilo

Idag har Apilo dött. Vilket betyder "Liten vit snöflinga"
Apilo var en chinchilla som fick flytta till oss när Hennes ägare Mariette min kära lilla syster flyttade till Norge för några år sedan hon har bott hos oss i ett par tre år.

För tre dagar sedan var det full rulle när Apilo for upp och ner i sin bur och retades med Jolt som stod utan för och blev frusterad, Apilo hade jätte kul, hon har aldrig varit rädd för Jolt. Hon brukar använda Jolts huvud som stöd när hon sträckte sig efter mat när man var långsam i sina rörelser.

Buren hennes stod i vardagsrummet så hon var med varje kväll med den av av oss i familjen som tittade på tv där.

När hon ville ha uppmärksamhet så for hon omkring i buren så att man uppmärksammade henne.

Vi älskade henne genuint i vår familj och jag hade räknat med att hon skulle finnas hos oss åtminstonde i fem år till.

En chinchilla kan bli upp till 18 år hon blev endast 9. Jag vet inte varför hon dog och lär aldrig få veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar