En blogg om min familj och mina hundar

fredag 29 januari 2010

Paolo Roberto

Igår var jag och Erik på föredrag med Paolo Robert på Forum här i Tibro. Paolo talade om hur det var för honom att gå från osynlig katolskt korgosse till en av Stockoholms värstingar vidare till skådespelare idrottsman och sedan familje far egenföretagare och programledare för Tv.

Han talade om vikten av att utmana och utmanas om sin driv kraft i livet och om att göra val.

Han talar bra men stundom lite styltigt.

Men vad som slog mig mest är att om man bort ser från våldet som kantat hans liv så kunde det varit min bror som stod där.

De är lika i att behöva ha utmaningar att ledsna på det vardaglig. tex startar man en firma och den går bra och blir självgående så är det inget kul längre samma gäller i Paolos fall med boxningen har man vunnit tillräckligt många matcher och tagit hem titeln så är det inget spännande längre. Han avstod från en titel match och skrev en kokbok istället det var en större utmaning för honom som dyslextiker.

Bror min driver företag fostrar barn och bygger hus han är driven, ohälsosamt driven tycker jag hans kropp tar stryk men han kanske som Paolo behöver leva så för att känna att de lever.

Jag är i vilket fall som helst imponerad av dem bägge.
Erik hade sett en bild på Paolo från 87 någon gång han tyckte det lika gärna kunde ha varit en bild på Erni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar