En blogg om min familj och mina hundar

lördag 26 september 2009

Kvällspromenad





Ikväll blev vi många sju hundar med hussar och mattar plus några barn som bara hängde med. Fotboll med ett gäng hundar kan vara ett väl så bra sätt att spendera lördagskvällen på.


Men som vi sagt alla är välkomna vi brukar samlas kringt 18,00 vid Tibro närköp sedan går vi dit vi vill.


Jolt och Thor var så trötta efter leken att de fick stanna inne hos Ala meddans vi tog med Kia Och Sigge fram till Ica och handlade lördagsgodis.

Då gick Alas son Gabriel med han förbluffar mig den grabben. På vägen hem möte vi några ifrån valpkursen som jag och Jolt går en husse Jonte och hans Bernersenner valp Simba halvåret gammal. Gabriel är väl 12 eller 13 år nu. När jag och Ala talat lite med Jonte och låtit de stora hundarna hälsa lite på Simba frågar Gabbe ifall han fick hälsa på Simba, visst får han det då ställer han sig först bara brevid Simba så att valpen får nosa på honom sedan klappar han och smeker han honom. Skolboks korrekt och det tänker inte ens Gabbe på han bara gör som man ska av sig själv. Vad gör han då Jo först han vissar ägaren respekt genom att fråga sedan visar han hunden också respekt genom att låta den nosa av honom innan han tar på den. Jag är så imponerad. Ibland så är Gabbe så borta i det blå att han knappt kan knytta sina egna skor men djur då är han klockren underbar unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar