En blogg om min familj och mina hundar

måndag 28 september 2009

Att lägga spår

Att lägga spår för valpar en måndags kväll i slutet av september i skogen är inte att rekommendera.
Det blir mörkt väldigt fort vill jag lova.
Inte så att hundarna bryr sig men som förare kan det ju vara bra att veta var spåret börjar åtminstone, ännu bättre om vet var det slutar.

Vi spårade idag på valpkursen på vårt sista tränings tillfälle kan man säga sista gången vi träffas som valpkurs blir på söndag då ska vi gå i byn.

Alla valpar spårade åt en del av spåren vi la problemet var bara för oss förare att hitta börja och slutet.
Vi fick leta efter vår start snitsel och gick förbi den i slutet och höll på att missa leksaken alltså. Men Jolt spårade en bit väldigt bra men kanske la vi ett för långt spår för henne att börja med för hon verkade tröttna.

För att hitta starten så fick vi som sagt leta då använde jag min pannlampa, la ner den slarvigt i förarbälte och tappade naturligt viss den i spåret så vi får åka upp imorgon när det är just och spåra pannlampa.
Hoppas bara jag hittar starten då.

Dottie hittade aldrig sitt slut men hennes start snitsel sitter fortfarande kvar så vi kanske kan hitta den också imorgon så att inte hennes leksak blir kvar i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar