En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 18 augusti 2011

Nu är hösten på väg och höstgöromål med den.

Vi har bestämt här hemma oss för att sätta in en värmepump av modell luft till vatten.Vi ska alltså koppla en luftvärme pump till vår befintliga panna, min kära bror Erni Bergenstråhle har en firma som salu för dessa produkter han har hjälpt oss att hitta rätt i djungeln av värmepumpar.

Idag ska jag till Banken och höra om lån vore ju bra om jag lyckas hitta ett sätt att finasiera kalaset också. Vi måste ju också ha en bil somfungerar att dra båten med så att vi kan åka och lämna in den så att vi får ordning på vår båtmotor. Det är ju aldrig en sak som krånglar när det ska till att krångla.

På hemma fronten i övrigt så ha vi börjat vänja oss vid att Johan har flytta till Morgongåva, in har istället Freja som tidigare var dagis hund här flyttat. Hon är en mild liten Jack Russell som morskar till sig och blir Terrier när någon plockar fram en tennisboll. Hon är en riktig knä hund som älskar att sova nära under täcket.
Freja är den mest väluppfostrade JackRussell jag någonsin har träffat, heder åt familjen som fostrat henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar