En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 28 januari 2010

Arbets skada

Igår efter det att jag varit hos psykiatikern som för övrigt ställde en i mina öron väldigt dum fråga "har du några psykiskaproblem nu" Han fick ett lika dumt svar "det vet jag inte jag har inte den utbildningen, men problem har jag om de är psykiska eller om det bara är det att hjärnan är skitig som är anledningen det vet jag inte som sagt".

För att återgå till ämnet när jag gick därifrån så var gick jag förbi akutintaget vid vårdcentralen. Då slår arbetsskadan till, det var dåligt skottat vid ett akutintag ska det vara väl skottat det förstår väl varenda människa oavsett om man är fastighetsskötare eller ej.

Vad göra? jo jag gjorde vad jag skulle vilja att någon gjort för mig i liknande läge. Jag tog reda på vem som har skottningen där och gick dit och på pekade saken. Det var välkommet och skulle åtgärdas omgående. Det beror på hur man säger saker till folk.
Jag sa att jag var yrkesskadad i ämnet och att det är dumt att börja på minus nu när det ska bli oväder (detta var innan det började snöa här igår).

1 kommentar:

  1. Ibland är det bra med arbetsskadade människor :)

    SvaraRadera