En blogg om min familj och mina hundar

fredag 1 januari 2010

Nyårsafton

Igår var det nyårsafton det har nog ingen missat.
Jag var iväg med Johan Rianna Ala Rosa Nettan Gabbe och hundarna Jolt Sigge Thor Kia Texas i skolskogen och grillade korv några timmar mitt på dagen.
Gissa om hundarna rusade som galningar.


På kvällen åt vi mat ihop hela familjen inklusive Rianna och Eriks kompis Johan J från B-Gårn.
Allt var trevligt fram till jag ville ta foton då exploderade Johan (min) över något Johan (B-Gårn) skämtade om och skulle flyga på honom. Då vart jag förbannad och vägrade låta någon ta foton.

Helst hade jag velat kasta ut Johan(min) för att han alltid blir så där, flippar ut och sedan ska alla förlåta honom och trösta honom för att han är så dum tycker han.
Stå på dig unge ta en strid när det är läge håll dig lugn annars.

Värden kretsar ju inte omkring en enda människa men ingen av mina söner verkar godtaga det i mellan åt.

Efter det att vi ätit så blev Erik och Johan kvar hemma hos oss till långt fram på kvällen. Vi satt framför TV:n och käkade godis.

Sedan drog de hem till Johan de skulle lana tror jag.
Johan och Riannna drog ut framåt tolv och tittade på fyrverkerierna.
Jag Kalle och Jolt låg i Kalles säng, jag fick ha ansvaret för tv:kontrollen. Det händer inte ofta men Kalle hade okuperat min dator för att bevaka de matcher han spelat på.

Jag hade ingen aning om hur Jolt skulle reagera på smällare men hon bara lyfte lite på huvudet tittade sig lite omkring såg att jag och Kalle inte brydde oss och la sig ner igen.
Så skönt att hon inte är super rädd för smällare men det som mycket annat kan ju ändra sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar