En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 14 januari 2010

Arbetsträna / Ångest

Idag har jag varit på sjukgymnastiken det var så svårt att komma dit, jag är så trött hela tiden. Jag känner ångest inför att jag ska börja arbetsträna på måndag även om jag bara ska ta mig dit och hem inte utföra något arbeta där. Det känns hemskt att möta min ena arbetskamrat som jag vet har en benägenhet att anse att jag simulerar alla mina sjukdomssymtom. Han tycker inte om att jag inte är på jobbet för nu måste han ju utföra arbete också jag gör inte det tråkiga och monotona arbetena åt honom per automatik längre. Jag är inte på plats och ser till att saker blir gjorda arbetsuppgifter som ligger på hans ansvars område men som han anser sig vara för fin att göra.

Jag vet att jag gjort för mycket förut men jag har tyckt att det krävs mindre energi att göra det själv än att få honom att göra sakerna.
Nu vet jag att jag måste hålla igen och inte bry mig jag ska hålla efter mina åligganden och inte andras. Lätt att säga svårt att genomdföra.

Jag gjorde ett test på Ansiktsboken det visade att jag nu kan ha en depression vicklet jag aldrig tidigare varit i närheten av att ha, det är inte ovanligt att få det efter en stroke som jag haft. Men det känns jobbigt tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blir bättre, Pia! Jag kan inte riktigt fatta att du skulle ha nån sorts depression, du som alltid är så på och uppåt i ditt humör? Kramar från Rianna!

    Krya på dig! <3

    SvaraRadera
  2. Rianna/ jag kan inte tro det heller det passar inte in i min självbild men jag är inte som jag var förut.

    SvaraRadera