En blogg om min familj och mina hundar

onsdag 17 februari 2010

Efter nio ringer man inte mig

Mitt huvud har värkt i tre dagar i sträck nu, huvudvärkstabetterna hjälper nada.

Inte blev det bättre när Barnens far ringer klockan tio på kvällen (En tid som jag brukar sova ligger gör jag garanterat) för att ifråga sätta om jag vet vad Erik är och gör.

En far som grabben inte ens vill åka till pga av hans ointresse att umgås och hans vana att dricka i tid och otid.

Jag vill inte ha samtal efter klockan nio på kvällen annars tror jag alltid det har hänt någon något.

Fadrens extra son hade kommit med rykten till Fadren, som om han skulle vara speciellt trovärdig. Erik gör det och Erik är där.

Det är väl jätte bra att han bryr sig men att ringa mig sent icke nykter en tisdag kväll och tala om vad Erik gör och inte gör är inte acceptabelt. Han påstår naturligtvis att han är nykter. ha säger jag om det det sa han strax innan han däckade också.

Vill han veta något om Erik fråga honom, om han inte vill svara så är det väl för att pappa har förverkat sitt förtroende kapital.

Mitt förtroende för mitt ex skrek och hotade han sönder för länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar