En blogg om min familj och mina hundar

fredag 26 februari 2010

Får jag pengar av läkaren när han uteblir från avtalat telefon möte?

Idag gjorde jag min andra två timmars arbetsdag sedan jag fick stroke i november, min läkare skulle ringa mig emellan nio och tio för att se att det funkat eller om jag inte fixade det.
Men det där att hålla utsatta tider eller att överhuvud taget ringa mig gällde visst inte. Skulle inte varit så farligt om det inte var så att jag igår fick höra av en vän att denna läkare gjorde sin sista dag i Tibro idag.
Om detta har inte nämnt ett ord till mig och jag har haft honom som min läkare i tre år, tack Vennberg tack så mycket var jag värd.

Jag gick med head setet i örat hela dagen till ingen nytta.
Jag fick tag på vårdcentralen klockan halv fyra då hade Vennberg gått för alltid.
Men jag blev tilldelad en annan läkare som är fast anställd i Tibro, Per Angesjö. Vi ska träffas 15 mars, hoppas att mina mediciner räcker till dess och att jag fixar att jobba de två timmar om dagen som Vennberg tyckte jag skulle göra.

Jag vet inte hur man ska se på det här med fixa att jobba. Räknas det som om jag fixar att jobba om jag måste ta citadon och tramadol på morgonen för att klara att ta mig till jobbet och jobba två timmar innan jag tar mig hem och sten sover i tre timmar?

Jag vet verkligen inte varken ut eller in, jag vill sluta ta värktabletterna, vanliga huvudvärks tabletter har ger ingen lindring längre. Treo och migrän tabletter får jag inte äta. Men jag har i princip konstant huvudvärk bara graden av smärta varierar.
Jag äter inte ens alvedon längre varför skulle jag när de inte ger någon lindring snarare tvärt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar