En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 24 september 2009

En minderårigs strävan efter alkohol

Min son har visst planer på att införskaffa öl imorgon. Jag tänker sätta käppar i hjulet för honom utan att han får reda på att jag vet om hans planer.
Så här har jag tänkt mig, Jag ska ta min man med mig och åka hem till en liten gosse som Erik tänkte skulle ge honom en hjälpande hand i hans alkohol fråge problem. Denna gosse är med i samma förening som vi och har viss respekt för Min man Kalle Brax.
Han har tidigare lovat mig att inte sälja till Erik eller hans kompisar som är underåriga, vi ska bara på minna honom. Det ger ett bättre resultat om man talar med denna gossen direkt än om man skickar polisen på honom. Kanske glömmer han bort att be om leg om han inte blir påmind.

Livet är inte lätt som tonåring man vill bli stor men inte ha en vuxens ansvar i jobbigare frågor. Många vill vara med i gemenskapen och inte sticka ut men ändå vara orginell. Man vill inte ses som en mes eller fjant eller ja vad som helst.

Men i slut ändan så är det endå de som sticker ut som mår bäst och är lyckligast inte de som tjänar mest och har gjort karriär. Här talar jag ut efter min egen erfarenhet. Då jämnför jag med mina syskon några följde med strömmen några stack ut vi är sex så det finns att jämnföra med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar