En blogg om min familj och mina hundar

måndag 9 november 2009

Avhållsamhet från bloggen

Jag har haft några vita dagar från bloggen men det innebär inte att jag iget gjort eller att inget hänt runt mig.
I Fredags så var jag helt ledig men klockan tio över sju var jag och Jolt på plats hos Ala för att titta på hennes hemma-hosare som kommer till henne på morgonen.
Detta ska vara en resurs och hjälp för Ala att få ungarna till skolan. Skola och Soc har fått för sig att hon behöver denna hjälp.
Med facit i hand kan sägas att denna har mer stjälpt än hjälpt. En dag så hejade hon på Ala när hon mot bättre vetande kläde ena grabben handgripligt och skicka iväg honom till skolan trots att han hade huvud värk, skolan skickade hem honom efter en kvart eller så.
Sedan gick den underbara hemma-hosaren till soc och anmälde henne för fysiskt våld hon hade tagit Grabben i örat när han sparkade henne i magen. Men det var ju br gjort enligt hemma-hosaren då men tydligen inte när hon sedan gick och rapporterade till soc.

I uppgörelsen om hemma-hosaren står det klart och tydligt att den äldre lite överviktiga sonen ska gå till skolan, honom kör kvinnan i bil till skolan, när han en dag skulle gå efter på tryckningar från Ala så hostade han så att han fick vända hem två gånger då fick han skjus till skolan men väl där så skickade skolsköterskan hem honom. Hon ringde Ala och fick då veta att Ala visst visste att han var sjuk men att han inte fick vara hemma för soc.
Att hon blev arg på soc är ingen överdrift.

Så ett visdoms ord släpp ingen jävel överbron speciellt om de har någon förbindelse med soc.


-------------------------------------------------------------------------------------

Sedan på fredagen så var jag och mib Erik inne i Skövde och handlade vi köpte två par skor träningskläder och en skjorta till honom han ska ha fin kläder till uppvissningsdansen på skolan nu när han går i nian.

Johan gick vilse och tog fel på var han var med en mil när han ringde och bad om att bli hämtad han hade inte heller talat om för mig att han hade tänkt åka till pappa sin i helgen det skulle jag visst veta ändå, rätt sur på sådant blir jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar