En blogg om min familj och mina hundar

söndag 1 november 2009

Många hundar ikväll

Denna kväll blev vi många på promenaden. åtta hundar allt som allt.
Vi gick den långa svängen runt tidan och upp via fågelviksleden och vidare genom industriområdet där vi lätt hundarna rasa av sig.
Vi går den vägen för nu är det bra mörkt på kvällen och Jolt är lite mörkrädd och det brukar sluta med att jag får bära henne om det är för mörkt. Men det har blivit lite bättre sedan jag lyckats få till toffsar av hennes lugg så att ögonben kommer fram.

När jag kom hem var Rosa där han hade inte hunnit hem till Tibro tills klockan sex så han satt och drack kaffe med min man när jag kom hem.
Han hade vänligheten att hjälpa mig med min växelspak som hade blivit konstig tidigare under dagen den hade blivit för lång satt för högt upp och var alldeles mjuk och konstig kändwes som om jag inte skulle få i växlarna.

När han sedan skulle åka till Nettan så fick han inte igång bilen så den fick stå kvar här på laddning. Natten till idag så lämnade han en cheva här, vad är det med Bilar nu för tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar