En blogg om min familj och mina hundar

fredag 6 november 2009

Ledig dag


I går kväll la jag mig tidigt, jag fick inte vila som jag behövde på dagen. Så i morse vakande jag kring fem kul när jag har min lediga dag. Klockan tio över sju var jag och Jolt hemma hos Ala, jag ville titta på hennes hemma hosare. Denna människa har som jobb att hjälpa och stödja mammor eller pappor som på något sätt inte får sina barn att göra det de ska tex. Jag såg inte något stöd från henne när det gällde att få iväg dam och Gabriel jag hjälpte nog Ala mer än hon gjorde.
Sedan tog jag och Ala ut alla fyra hundarna på en sväng runt Ånaplan, sedan gick jag hem och la mig jag försökte sova lite till, lön löst.
Så istället färgade jag håret och flyttade in mitt data bord från storarummet och in till mig, Erik ska ju få ha den stationära datorn i sitt rum när han städat det men det har han inte gjort än.
Nu har Kalle orkat kliva upp jag försökte prata med honom vid nio då fräste han bara han la sig före mig igår så jag förstår inte hur han kunde vara trött.

Nu ska jag och Jolt strax gå till djuraffären och kolla om de kan klippa hennes klor, samt köpa spån, hö och pellets till Apilo systers Chinchilla som bor här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar