En blogg om min familj och mina hundar

måndag 30 november 2009

sprutor och mys allt och inget

Måndag Johan kom hem från Uppsala, min mamma var här hon skjutsade mig så att jag kunde ta kopior på läkarintyget och lämna en till Jobbet och orginalet till försäkringskassan där jag också fick fylla i blanketten direkt så är det gjort, skönt.

Erik fick vaccinspruta mot svininfluensan i skolan idag Kalle var på vårdcentralen och fick sin, jag måste ringa Sahlgrenska och kolla ifall jag mot all förmodan fått den där annars så ska jag ta den så fort jag kan efter medicineringen för tydligen ligger jag i riskgruppen nu.

Jag har hållt på och ringa och fixa nya tider till Mammografin och sjukgymnast. Mammografin gick jätte bra hon som bokade kollade till och med upp hur ronden (direkt buss till KSS)gick så att jag skulle kunna komma till KSS så smidigt som möjligt.

Min flum-sjukgymnast (som hon självkallar sig) kommer att ringa mig för att vi ska lösa var när och hur vi ska träffas nu när jag inte kör bil.

De vanliga sjukgymnasterna behandlar kroppsdelar min flum-sjukgymnast behandlar en kropp med en person inuti.

Jag ska fixa en tid till en vanlig sjukgymnast också, jag har nu efter sjukhustiden vanliga problem med min kropp.

Jag och mina vackra söner satt och myste i soffan tillsammans en långstund ikväll, det var så skönt att bara va med dem.

Sedan gick jag och Kalle ut med Jolt ihop det var jätte trevligt, men jag tror att han tycker att jag kräver saker i onödan av Jolt. Det tycker inte jag, jag måste ju börja om med inkallningen eftersom hon tappat mycket av det vi byggt upp innan jag blev sjuk. Så nu kräver jag oftare av henne att hon gör det jag vet att hon kan samt att hon alltid väntar på sin tur när vi ska gå genom grinden och in/ut genom dörren.

Jag vill inte att hon tappar sin vardagslydnad, hon har gått in den första könsmognaden och blivit unghund vilket gör att hon nu har svårare att lära in men det hon kan ska hon göra ofta så att hon stadsfäster det i sitt beteende.

Vi var och klippte klorna på henne på zoobutiken idag min mamma och jag hon var duktig som vanligt men lite otålig. Hon vägde 10,2kg. Jag ska försöka få ett mankmått på henne. Jag fick det till att hon är 44 cm i mankhöjd men jag vet inte om jag mätt rätt.

Hon behöver inte växa mer på höjden tycker jag hon känns lagom nu, lite mer muskelmassa lär det bli men annars är hon lagom tycker jag.
Men den som lever får se ifall hon växer mycket mer eller ej, hennes syster som var mindre än henne när de bodde hos uppfödaren väger nu över 12kg. Så inget är givet vem som ska bli störst eller ej.

1 kommentar:

  1. Oj här har det hänt saker, jag hoppas verkligen att du mår bra, vad läskigt med hjärnblödning, krya på dig

    SvaraRadera