En blogg om min familj och mina hundar

lördag 14 november 2009

Sjuk sjukare sjukast

onsdagens migrän danade av. På torsdagen var livet som vanligt jobbet är trist men inte tristare än man gör det, Robert och jag anstränger oss för att hålla modet uppe och göra väl genomförda jobb. Vi lyckas oftast med det när vi jobbar ihop.

Vid två tiden på torsdagen var jag och Kalle bjudna på kalaslunch hos svärmor min Teivo hennes karl fyllde år, När jag står i trädgården upp klädd och fräsch och binder en bukett med höstaster och kärleksört mm, så drabbas jag av en fruktansvärd huvud värk som ger ton i hela kroppen jag börjar spy och svettas på fem minuter igenom allt jag har på mig. Inget kalas för mig alltså. sådan ligger jag i 20timmar innan jag kan börja tänka igen, jag vet att jag behöver vätska men kan inte dricka. När jag till sist tar mig kraft och ringde sjukvårdsrådgivningen så vill de att jag omedelbart åker till akuten inte jourvårdcentralen utan akuten. Oj då tänkte jag, tur att Rosa finns han ställde upp och körde mig in. Väl där så tycker de vi möter först att det är allvarligt och tar prover på mig redan nere i akuten innan de kör upp mig till medicin.
Men läkaren där tyckte det var trams elak man som tänder ljuset rätt i ögonen på mig tvingar mig att böja nacken fast jag protesterar för att det smärtar för mycket.
Jag kunde alltså stannat hemma jag fick inte ens den medicin han lovade skriva ut mot illamåendet. Ett frikort kom jag upp i i alla fall.
Nu ikväll har jag fått i mig en bit pizza och en hel del vätska så det börjar gå åt rätt håll.

Men någon kvälls tur blir det inte för mig inte heller någon utställning i Örebro i morgon, det smärtar mig jag hade verkligen sett fram emot det ett litet äventyr med Jolt och Erik. Får bli frisk tills om två veckor då jag mamma och Jolt ska till Gnesta istället.

DET STÖR MIG ATT ALLA MINA TRE LEDIGA DAGAR BLIR FÖRSTÖRDA FRISK LAGOM TILL JOBBET TROLIGEN.

1 kommentar:

  1. Hej Pia, usch va hemskt att du åkt in på sjukhus, stackare! Johan berättade, han lät så himla ledsen, men det kan jag fatta! Hoppas du blir bättre snart!

    //Hälsningar från en oroad Rianna

    SvaraRadera