En blogg om min familj och mina hundar

lördag 3 oktober 2009

Duktiga ungar

Igår kväll på promenaden så gick Adam med Sigge och Mika med Molly.
Dessa två ungar kan driva vem som helst till vansinne men oj vad jag gillad dem.
De är så logiska och sunda utifrån sina erfarenheter och kunskaper, så de likanar mina egna grabbar skrämmande mycket trotts att deras enda gemensamma nämnare urmodern vad jag vet.

De ställer till det för sig och hamnar i dumma sitsar men när det gäller så är de så roliga och så genom tänkta. Men när de är tillsammans så kan de inte focusera på annat än varandra utan hjälp.

När det gäller hundarna så är de dessa hundars förare helt klart. De har barnens brist i uppmärksamhet men inget annat vänta, men med hjälpa att inte tappa koncentrationen så gör de vad som behövs med hundarna. Adams sätt att umgås med hundar är så självklart likt sin bror Gabbe men inte lika mycket utan tanke Gabbe bara gör Adam har koll på varför också.

Igår så blev de efter oss andra på promenaden så att de inte visste vilken väg vi gått. Då bad Adam Sigge om hjälp vart vi gick så att hunden fick spåra upp oss andra, Sigge klarade det klockrent är klart.

Jolt blir bara duktigare och duktigare hon vet att hon ska hålla sig undan när de stora hundarna leker vilt, och hon vet att hålla sig framme när det är gossstund mellan hundarna de andra hundarna tycker så mycket om henne och speciellt Thor vill helst leka med henne. Ozzy och Jolt har också stort utbyte av sina gemensamma lekar emedan Molly fortfarande är för hetsig för Jolts smak men det börjar gå bättre för Jolt att hävda sig i leken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar