En blogg om min familj och mina hundar

måndag 5 oktober 2009

Hur en fjäderlus blev ett hönshus.

Det är lika lätt att förklara hur en fjäderlus blir ett hönhus som att förklara den heta debatten som upp stått kring ett stort gäng sms ungar emellan.

Jag bara tycker det blir för mycket ibland med att folk lägger egna tolkningar i varför ungar beter sig som de gör.

Det är inte alltid det går att förklara, det bara är.

Jag blir så trött när det ska gå ut över en och samma person, och när sedan hennes egna ungar får mig att vilja köra ut dem i skogen och dumpa dem då har det gått långt.

Att jag måste lämna dig där ensam med de två kändes inte bra min vän. Jag vet hur det kan vara mina två har vart där du vet för du har sett det, ibland önskar jag att vi kunde åka till en ö som jag sa till Rosa och bara va en vecka bara likasinade vi som är lagom galna.

Ungarna kan vi ta med för på en ö är det ingen som hör deras protester när vi inte fjäskar för dem och springer deras ärenden.

När sedan Kia sätter igång och ger sig på Jolt då känns det helt hopplöst.

Migrän och ungar som strular då ska man inte vara snäll och ta med ungarna ut i skogen åk själva lämna ungarna hemma det är den visdom jag kan bidra med idag.

Om någon kommer med påståenden om ditt barn tro inte det bästa om ditt barn men inte heller det värsta. Det finns alltid folk som överdriver och lägger tungvikt på fel ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar