En blogg om min familj och mina hundar

tisdag 13 oktober 2009

Vit schäfer och Vit herde hund

På promenaden ikväll så kom en tjej med två hundar som inte varit med förut en vit schäfer och en vit herde hund.
Jag har alltid tror att det var samma sak att den vita schäfern kallades vit herde hund av den enkla anledningen, att skk inte tolererar några vita schäfrar det finns helt enkelt inte enligt skk.
Schäferns ras standard förespråkar att den rakryggade schäfern är fel, men ursprungs schäfferna var rakryggad så de kan gott ha fel i fallet med färg också.
Jag gick inte in i någon närmare diskussion med tjejen idag.

Jag fick agera liv räddare däremot. Ozzy Jessicas blandras hoppade över en mur och ner i Tidanån där det är väldigt strömt och strax bakom ett fall. Jag hoppade över muren och ställde mig på en sten som stack upp ur vattnet fick Ozzy att vända tillbaka till mig och lyfte upp honom. Det gick bra den här gången skönt.

Men det var roligt med nya ansikten på promenaden väldigt välkommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar