En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 6 januari 2011

MyDog 1


05.35
Vaknar för tidigt:
Godmorgon vaknade vid 4.40 nu på morgonen av att jag har ont i nacken en illavarslande nackspärr.
Jag tog mina morgon värkisar med en gång la mig och tänkte somna om men det var lögn i helvete att jag kunde de. Så nu sitter jag här halvt på klädd och väntar på att klockan ska gå så att jag kan klä på mig det sista och ge mig ut på dagens Äventyr MyDog.

11.17
Resultatet:
Jolt fick en två idag och kom alltså inte vidare till konkurransen.
Men fick jätte fin kritik det var pga hennes frambens rörelser som hon fick tvåan.
Får hon bara växt till sig i framvagnen bröst korgen så ska hon nog kunna hålla frambenen
i styr.
Eller att jag inte stramar upp kopplet så mycket att hon knappt har mark känning med frambenen. I dag var det jag som fick tvåan inte Jolt.

Kritik:
Något hög och luftig Bra storlek mycket vacker fem. hund.
Korr. bett Bra hals raka vinklar. Bröstet önskas bättre utvecklat. utmärkt musklaturer.
Utmärkt päls struktur. Skulle haft mycket stramare frambens rörelser
Pga rörelse priset.

Domare: Hjorth Leif Ragnar
Mydog 1 2011

Just nu sitter vi och myser i rasmontern.

17.26
Tillbaka i Partille igen
Efter en hlt underbar dag på Mydog så är vi nu tillbaks hos syster Ågot i Partille.
Det har varit en lång men givande dag och vi har träffat BoBBo, fast jag vet inte ifall det är BoBBo eller hans husse som Jolt finner mest intressant. Dennis körde lite klicker övning med Jolt och han hade så gott FROLIC sånt som matte sällan har.
Nu är det vila som gäller för oss sedan så ska vi vara sociala.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar