En blogg om min familj och mina hundar

fredag 7 januari 2011

MyDog 2



05.50
Morgon stund
Idag vaknade jag lite senare än igår efter en natt då jag vaknat ett antal gånger, i övrigt så var sömnen god.
Jag tog god tid på mig att plocka ihop och göra klart allt inför avförd.

När vi kom till trappan upp mot busshållplatsen så åkte bussen förbi, men idag är det vardag så då går bussarna tätare. Vi behövde bara vänta en kvart så vi satt kvar, Jolt hade ju redan gjort sina behov under den km som det var till busshållsplatsen.
Vi kom med bussen 07.02.
Idag kom vi alltså tidigare till utställningen men ställer senare.

08.31
Frukost i Montern
Nu har vi ställt iordning i rasmontern och även ätit vår frukost här.
Nu väntar vi på att den som ska sitta i montern ska komma.
Sedan ställer vi ut klockan 09.30.

12.00
Jolts resultat blev över förväntan, rött band. Och sedan tredje plats i konkurransen.

Kritik:
19 month complete scissorbite blueskimmel
exc. type and exc. strukture of coat
needs time to get bodywide,
good higth and lenggth of body, good muzzel, good topline,
enough chet, good croup and tail medium
angulated front and vear excellent bone stands narrow in front and vear.

Domare : Deyl Van Willemine
Mydog 2 2011

(har skrivit av så ordagrant som jag kan få texten till vissa ord vet jag inte ens vad det betyder)

Med andra ord Jag är super nöjd....ja efter det jag förstår så.


14.05
Tog vi tåget från gbg;s station.
Någonstans har det blivit fel för tåget hade två vagnar för lite, dessa två vagnar hade fullt med folk bokade platser till.
Jag och Jolt fick trots detta sitt plats.
I en djur vagn med 11 sitt platser var vi under en kort period SJU hundar och det var TYST. Inser att det går att hantera hundar så att de klara av en tillsynes omöjlig cituvation om bara ägarna håller sig lugna och focuserade.

20.44
Nu har jag nog landat:
Efter att ha ätit vad Kalle erbjuder (Sibylla), packat upp och gått en sista kvälls promenad med Jolt så har jag äntligen fått lite tid att sätta mig och slutföra mina blogg inlägg från denna resa.
En resa som jag är mycket nöjd med både umgänges och prestations mässigt.

Nu ska jag krypa i korg och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar