En blogg om min familj och mina hundar

onsdag 7 oktober 2009

Föräldramöte

Igår kväll var jag på förälramöte för alla nior på Nyboskolan. vi var inte 20st föräldrar som kom ens.

Men vi som kom fick veta att vi behövs vår inställning räknas mm, för våra barn alltså.
och vad vi ska ha inställning till tobak, alkohol och narkotika.

Vi fick veta att barnen kommer att få bli erbjudna vaccin mot svininfluensan från vecka 45 skulle det ske.

Sedan så var det fältassistenternas tur, de tog upp buffningen som kommit till Tibro(som jag ringde in och berättade om) och om hemmatatuerarnas misslyckade verk.

Det är tydligen en natt klubb i Skövde Vattra någonting som upplåter sina lokaler så att det kan hållas 16års-diskon där.
Det är bra att det ordnas men kanske sämre att ungdomarna själva numera får sköta det. De som varit sedan Bogrens sa att de inte ville ha dessa diskon mer har urartat vandalism och fylla tråkigt men sant.

Sedan var det fika som en av niorna erbjäd oss mot frivillig kostnad.
och sså skulle vi diskutera lite frågor i grupp, jag satt ensam vid mitt bord så skolsköterskan och en av fältarna kom och satte sig med mig.
Var som alltid ärlig de visste ju redan att det var jag som ringt in om boffningen, men jag berättade även att vi varit (Kalle och jag) på några av smugglarna här i Tibro om att de inte ska sälja till underårig.
Jag anser att det är bättre att gå till källan och göra klar sin stånd punkt samtidigt som man talar om för barnen var man står i en fråga.
Tala om att de inte får använda en sak och stryp tillgången efter bästa möjliga mån. Att anmäla försäljarna hjälper inte med de här grabbarna men att vädja till dem hjälper riktig bra tror jag dessa är nämligen Kalles och mina gamla vänner från för tonåren.

Sedan hade jag en långdiskution med Erik han hade fått skit för att han skulle ha gett en unge cigg, men han hade bara gett två barn inte det tredje, men den tredje ungens pappa har varit på Kalle om det och Ungens storebror har varit på Erik och hans kompis Rikard om det allt bara för att deras lilla älskling inte vågar erkänna att han varit med de som fick cigg av Erik för det var han förbjuden att vara.

Jag kommer att få med Erik till Uddevalla vecka 44, skönt han vill försöka ta bort ciggen ur sitt liv samt om han kan snuset, bad mig om hjälp till detta. Han tycker inte om att behöva gå bakom min rygg, jag har sagt till honom att ljuga är värre än allt. Vi ska tillsammans hitta en lösning vi bägge kan leva med.

I de hela fick jag en bra kväll igår. Erik fick mycket beröm av skolpersonalen de kommenterade sin beundran av Johan också. Jag berättade att Jimmi J har uttryckt sin önskan att spöa Johan men att hans egna kompisar då skrattar åt honom han kommer att åka på däng om han försöker säger de Johan är för stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar