En blogg om min familj och mina hundar

onsdag 28 oktober 2009

Extra hjälp

I morse så följde Erik med och körde sopor på jobbet helt frivilligt och utan att få någon ersättning.
Han gjorde det för att han gillar sin mamma och trivs i mitt och Roberts sällskap tror jag.
Det var trevligt han var med fram till frukost.
Sedan körde jag hem honom men det var de tyngsta jobbet vi gjorde idag på hela veckan så jag är hemskt tacksam mot honom.
Han kan bara han vill lat tonåring som han är oftast men ibland så slår han till och får mig att häpna.

Det är nog inte många tonåringar som frivilligt och utan ersättning hjälper sin mamma att köra hushålls sopor i 150 liters säckar. Vi lyfter ut säckarna ur sopkaruseller under soprören för hand och kör dem till en kontineer (stavning?)med traktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar