En blogg om min familj och mina hundar

torsdag 22 oktober 2009

Vart är jag på väg

Torsdag vad kan man säga om en sådan?
För mig nu när jag är halvt sjukskriven så är det sista arbetsdagen på veckan, det känns bra.
Men det bästa hade nog varit att bara sova idag säger min kropp jag är hemskt trött i den.
För övrigt så blir det väl att jag blåser och krattar löv hela dagen, har precis varit ute med Jolt och då krattade jag lite i min egen trädgård.

Vår trädgård tar jag som det kommer men jag vill få bort de mesta löven på hösten och klippa ner perennerna och gå över en rensning på våren.
Annars så är det en bra trädgård perennerna är högre än ogräset i nästa alla rabatter.

Men för att återgå till titeln Vart är jag på väg?
För kanske första gången i mitt liv har jag inget tydligt mål, jag är på väg det får räcka än så länge.

Jag ska jobba med Jolt få mina barn att ta sig igenom skolan hoppas att Erik orkar fixa g i alla ämnen han kan få vg och mvg rent kapacitetsmässigt men han är skoltrött.

Johan ska inte längta ihjäl sig efter tjejen och maken får inte tappa stinget helt nu har han gått arbetslös sedan februari.

Samtidigt så ska jag hitta anledningen och något som hjälper att motverka det att jag jobbar sönder mig min hyperaktivitet och arbetsmoral ska ner alltså.

Så ser nog min väg ut men vad är målet det vet inte jag.

En lobbotomering av arbetsmoral centrat kanske skulle var på sin plats, men den hjärnkirurg som kan lokalicera det centrat har inte blivit född än.

Dax att väcka Erik han får inget kaffe idag för det är slut här hemma.
Inte bra för han har prov idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar