En blogg om min familj och mina hundar

lördag 17 oktober 2009

Vem sak man vända sig till som hyresgäst?

Ännu en frys som rasat ihop på jobbet, taskigt för hon som bor där ensam mamma med svag ekonomi. Mycket med mat som går förlorad. Jag gav henne det officiella nr så att hon får ringa samordnaren på jobbet, jag kan inget göra för henne mer än så.

Vi har ju ingen jour heller så, men detta är en privat vän till mig så klart att jag hjälper henne.

Det brukar jag väl göra till alla men jag accepterar inte att de kräver hjälp när jag är ledig då får de ingen, men om de ber om hjälp eller råd så ställer jag upp. Men Vad jag inte gillar är att chefen tar för givet att vi ska ställa upp utan att opponera oss och helst grattis.

Varför skulle Robert acceptera att de kommer till hans dörr åtta på lördag söndags morgonen bara för att han råkar bo i området? Never im my life I say.

Jag kan snäsa av vissa hyresgäster när jag är ledig och jag finner dem påfrestande om jag möter dem på stan, det beror helt på hur de är mot mig. Vissa är ju svampar utan egna liv om de inte hade oss fastighetsskötare att gå och prata med skulle de glömma hur man talar, tragiskt men mitt ansvar nej.

Jag har ju numera läkares order på att inte ta på mig saker eller andras ansvar samt sätta mig själv först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar