En blogg om min familj och mina hundar

fredag 2 oktober 2009

Kall morgon

Cirkulationspumpen slog på i natt pga av kylan ute, detta väckte mig och Kalle.
En pump som slår på och sedan av på och sedan av på andra sidan om våggen vid mitt huvud är rätt störande kan jag tala om. Men skönt att det kommer lite värma i elementen innan man kliver upp.

Vi slog på pumpen så att den går hela tiden så susar det lite i rören bara mycket mindre störande men kommer att synas på elräkningen.

Att pumpen slog på hade det goda med sig att Kalle vaknade i en bra tid idag, innan barnen åkte till skolan var Han uppe och inne på sin andra kopp kaffe.

Detta har inte hänt sedan februari om det inte varit fiske på gång förstås.

Johan tänkte äta frukost på cafeterian på skolan idag, men när han kom dit så var den stängd. Jag hoppas att han kan hålla humöret i schakt ändå, Det brukar kunna bli dumt om han är hungrig, mat dämpar ADHD:n på honom.

En sak som känns bra med att vi satt i gång pumpen är att jag inte behöver oroa mig för att det ska bli svin kallt i vardagsrummet, Chinchillan bor där och de tål inte kyla bra alls.

Erik har NO-prov idag hoppas det går bra för honom.
Dagen blir nog bra ser ut som om solen tänker försöka motta tillbaks natt kylan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar