En blogg om min familj och mina hundar

tisdag 1 december 2009

Idag är det den första av två dagar då risken för att jag ska få spasmer i hjärnan är förhöjd, pga att jag slutat med Nimotop medicinen.

Idag har jag också tagit vaccinsprutan mot svininfluensan.

Jag har försökt hitta reda i om jag har någon försäkring som faller ut nu efter det att jag haft min blödning och legat på sjukhus.
Enligt de försäkringar som Kalle har genom kollektivavtalet med LO så finns det en heldel försäkringar enligt den fack tanten jag blev uppringd av idag finns bara en som jag redan sedan tidigare är uppkopplad mot. Konstigt tycker jag jag får nog kolla upp med Folksam direkt.

Jag har helt klart för mig att man kan få hjälp när man ligger på sjukhus mm.

Jolt fick vara hos Ala och alla hundarna idag när jag och Kalle var till vårdcentralen, vi hade ju ingen aning om hur långtid det skulle ta. Jag hade bokat tid med sköterska som gav mig sprutan så jag slapp sitta i dropp in kön. Jag orkade inte med timmar i väntrum och smittrisk.

Jag hör till riskgruppen nu tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar